Ga naar de inhoud

Snap Shots Terschelling

Snap Shots Terschelling 001

Ik hoop dat jullie vandaag zin hebben om plaatjes te kijken. In dit artikel heb ik namelijk de snap shots van ons tripje naar Terschelling verzameld. Op uitnodiging van WestCord Hotel Schylge verbleven we een kort weekend op dit heerlijke eiland. We waren er ‘slechts’ 24 uur, maar het leek wel een week.  We hebben er ontzettend van genoten. Dit was alvast een klein voorproefje op onze vakantie later deze zomer naar Italië..

Ik ben twee keer eerder op Terschelling geweest, een keer ‘op kamp’ met school, én met 9 vriendinnen kamperen toen we 17 waren. Je kunt je vast voorstellen dat ik beide keren niet zoveel van het eiland heb gezien. Daarom vond ik het extra leuk dat ik Terschelling nu eens echt en op eigen houtje kon ervaren.

Kijk mee naar onze foto’s van deze heerlijke (warme!) dag… !

Snap Shots Terschelling 03

HELLO Terschelling! Na ruim 2 uur varen komen we (samen met een heleboel andere mensen) om 12.10 uur aan in de haven van West. Zodra je voet aan land zet ben je meteen in de vakantiestemming.

WestCord Hotel Schylge ligt bij de havenplaats West-Terschelling, het is ongeveer 20 minuutjes lopen naar het hotel. Maar je kunt ook (zoals wij deden) de Arriva-bus pakken die al klaar staat in de haven. Dan ben je er binnen een paar minuutjes.

Snap Shots Terschelling 37

Dit is de voorkant van het hotel..Snap Shots Terschelling 05

..en voor we het wisten waren we op onze ruime kamer. De kamer was al schoongemaakt dus we konden onze spullen er direct achterlaten.

Snap Shots Terschelling 06

De kamer is licht en ruim en alles wat je nodig hebt is aanwezig. O.a. een grote badkamer met bad en aparte douchekabine, en je kunt zelfs je eigen koffie en thee zetten. Later op de dag moest ik even zoeken naar de föhn, tip: deze is verstopt in de grote kast naast het bed.

Snap Shots Terschelling 04

En dit is het prachtige uitzicht op de passanthaven vanaf ons balkon.

Snap Shots Terschelling 08

Voor we op pad gaan moet ik nog even het zwembad checken. Dit doe ik altijd als ik in een hotel ben en een zwembad aanwezig is.

Snap Shots Terschelling 09

Hier dacht ik nog dat ik de volgende ochtend baantjes zou trekken, maar dit heb ik uiteindelijk niet meer gedaan.

Snap Shots Terschelling 12

We hebben er zin in!

Normaal gesproken heb ik altijd een planning / must visit lijstje bij me met dingen die ik wil doen, zien en natuurlijk moet eten. Deze keer had ik het niet omdat we behoefte hadden om even relaxt weg te zijn en niets te moeten. Dat betekent natuurlijk niet dat er niet lekker is gegeten.. 😉

Snap Shots Terschelling 11

Vanaf het hotel zijn we naar het Groene strand gefietst, we belanden op terras van De Walvis. We zitten lekker in de schaduw met een klein windje, hier gaan we lekker lunchen.
Snap Shots Terschelling 10

Ik ga voor de BLT waldkorn bol. Een goed belegd broodje met boeren bacon, gerookte kipfilet en tomaat. Hierna kan ik er weer even tegenaan.

Snap Shots Terschelling 13

Even met de voeten in het water op het Groene Strand. Deze is voor iedereen die benieuwd is naar mijn groeiende buikje, hier ben ik alweer 20 weken zwanger van ons ukkie.

Snap Shots Terschelling 14

Na het Groene strand gaan we door, op de fiets! Snap Shots Terschelling 16

Door de duinen en het bos fietsen we naar het strand van West aan Zee, dit is ongeveer 25 minuten fietsen.

Snap Shots Terschelling 15#Selfie! We hebben het dik naar ons zin!

Snap Shots Terschelling 17

Aangekomen bij het strand besluiten we toch te gaan zwemmen, het is te warm om het niet te doen.

Snap Shots Terschelling 19

Na een duik geniet ik van deze super lekkere snack die ik kreeg opgestuurd van Brauerfood. Pretzels met salted caramel. Deze zijn écht de beste! De pretzels zijn verkrijgbaar bij speciaalzaken en supermarkten.

Snap Shots Terschelling 20

Daarna relaxen we met bitterballen en een watermeloen juice voor mij (biertje voor de Mr.) bij Paviljoen West aan Zee. Ik lees het boek Glazuur van Lisette Jonkman, echt een aanrader! Een heerlijk vakantieboek waar ik ontzettend om heb moeten lachen.

Snap Shots Terschelling 21

Na het strand fietsen we waar naar het hotel en frissen we ons op. Tijd voor het diner in Restaurant ‘Op West‘, het restaurant dat in het hotel gevestigd is.

Snap Shots Terschelling 22

Binnen ziet het er prachtig uit..Snap Shots Terschelling 23

..maar omdat het mooi weer is gaan wij lekker buiten zitten op het heerlijke terras aan de haven.

Snap Shots Terschelling 36

De amuse is een fris hapje: een gazpacho van rode biet met daarnaast avocadomousse met Hollandse garnaaltjes. Dit is het lekkerste als je eerste de gazpacho neemt, deze is een beetje pittig. De avocado met garnaaltjes zijn hierdoor extra fris. (en natuurlijk eet Joost het net andersom. ;))

Snap Shots Terschelling 24

Als aperitief drink ik op aanraden van de gastvrouw een Crodino. Dit is een bitter Italiaans (alcoholvrij) drankje, de eerste slok is even wennen maar daarna vind ik het erg lekker. Fijn om iets anders lekker te kunnen drinken in plaats van een glaasje wijn.

Ik vind het altijd leuk om de samengestelde seizoensmenu’s van het restaurant te kiezen. Echter was dat deze keer een beetje lastig omdat er schimmelkaas (houd ik niet van) en (rauwe)dingen die ik niet mag eten in werd verwerkt. Daarom besloot ik het menu te combineren met eigen keuzes, de bediening was hier heel flexibel in.

Bij het voorgerecht kies ik voor een gerechtje uit het menu: serranoham met asperges. Een lekker fris gerechtje, vol van smaak.

Snap Shots Terschelling 25

Tussendoor smeren we een broodje met boter en zeezout, altijd lekker

Snap Shots Terschelling 26

Ik ben wel een beetje jaloers op Joost zijn voorgerecht: Tartaar van ossenhaas op Belgische wijze. Ik proef een klein hapje…

Snap Shots Terschelling 27

Het is eigenlijk tegen de regels (ik wil zoveel mogelijk proeven) maar bij het hoofdgerecht gaan we allebei voor hetzelfde. Het is een van de gerechten die ik als zwangere dame gewoon kan eten: Tournedos van zeewolf en prei met mosterd sabayon en uienjus. Lekker fris en ideaal op een warme dag als deze, al had hij wat mij betreft meer op smaak mogen zijn.

Snap Shots Terschelling 28

Mijn dessert is een topper uit het 4-gangen menu: Vlierbloesemijs met limoenmeringue en een frambozencoulies.

Super fris, super lekker.

Na het diner nemen we nog drankje en daarna gaan we naar bed.

Snap Shots Terschelling 29

De volgende dag staan we fris weer op, ik heb besloten toch niet te gaan zwemmen maar direct door te gaan naar het ontbijt. I looove hotelontbijtjes.

Snap Shots Terschelling 31

Het ontbijt is erg uitgebreid, heerlijk! De eerste ronde geniet ik van een vers croissantje met ham en kaas en een boterham met scrambled egg’s en bacon. Daarna ga ik voor de tweede, zoete ronde. Als je in Friesland bent moet je voor suikerbrood gaan. Dat is écht te lekker. En ik moet het nog steeds een keer zelf maken, ga ik zeker doen!

Snap Shots Terschelling 30

Na het ontbijt gaan we een rondje fietsen en ontdekken we het dorpje West. Een van de tips die we tegenkwamen is Lokaal, een winkeltje waar allemaal specialiteiten van het eiland verkocht worden. De brownies met walnoten en salted caramel die op de counter stonden leken me mega lekker. Maar na zo’n uitgebreid ontbijt moest ik daar even niet aan denken. Ik heb spijt dat ik het niet heb meegenomen voor op de boot..

Snap Shots Terschelling 32

Voor de boot vertrekt genieten we op terras nog van een drankje, ik neem een cranberry-sinaasappel juice. Onze bagage hebben we afgegeven in het hotel, deze wordt door de fietsverhuurder naar de haven gebracht. Erg handig, zo kun je zelf nog even van de vrije tijd genieten en hoef je niet te slepen met de spullen.

Snap Shots Terschelling 33

Voor we de boot opstappen loop ik tegen dit bordje aan.

Snap Shots Terschelling 34

Tegen verse kibbeling zeggen wij geen nee!

Snap Shots Terschelling 35

Om 12.30 uur vertrekt onze boot..

De 24 uur op Terschelling waren heerlijk. Voor ons korte verblijf was het ideaal dat het hotel centraal gelegen en dicht bij de haven was. Een perfecte uitvalsbasis voor meerdere tripjes. We hebben ‘alleen’ het gebied van West Terschelling ontdekt, maar dat was voor deze keer prima. Relaxen en genieten stond tenslotte voor ons centraal. We komen zeker nog eens terug voor een langere trip waarbij we de rest van het eiland gaan ontdekken.

Zijn jullie wel eens op Terschelling geweest? Wat zijn jouw favoriete (food)plekjes op het eiland? Tips zijn zeker welkom 🙂

———————————————

Op de hoogte blijven? Volg mijn blog via FacebookTwitter of Bloglovin.
Op Instagram (username @brendakookt) komen de lekkerste foodfoto’s voorbij!