Brenda’s eetdagboekje #backtonormal

Als je me op Instagram volgt dan heb je vast gezien dat ik na de zomer weer #backtonormal ga. In de zomer ben ik langzaamaan weer meer lekkers gaan eten en gaan snoepen. Tijd om weer normaal te doen, minder snoepen en gezonder eten. Op Instagram heb ik dit gedeeld en kreeg ik de vraag of ik weer eens een eetdagboekje wilde delen. Bij deze :)

In januari heb ik een traject bij Jonathan Klaassen gevolgd om (met succes) de zwangerschapskilo’s kwijt te raken. In de zomer heb ik dit losgelaten en nu mag er wel weer wat af :) Op de achtergrond kijkt Jonathan weer met mij mee, ook pak ik het sporten weer op.

Brenda’s Eetdagboekje #backtonormal

Maandag

Vandaag ben ik lekker thuis met mijn dochters. Nu Fem nog niet naar de kleuterschool gaat geniet ik hier extra van. Ik ontbijt met een kommetje magere yoghurt met muesli en honing. Voor we naar het zwembad gaan neem ik nog een banaan. Na het zwemmen lunchen we met een kommetje tomatensoep (uit zak), een krentenbol met Landana Jersey kaas belegen en een volkoren cracker met filet americain.
Tijdens het puzzelen snoep ik met Fem van een monkey platter: stukjes mandarijn, peer en mango met een handje Bites we love nootjes. ‘s Avonds eten we een recept van Jonathan, spaghetti met courgette en boursin. Later neem ik bij de thee nog een volkoren biscuitje.

Eetdagboekje

Dinsdag

Dinsdag is een werkdag. Ik werk vandaag voornamelijk vanachter de laptop in de bibliotheek.
Als ontbijt ga ik weer voor yoghurt met muesli en honing. Tussendoor neem ik een appel en als lunch heb ik 2 volkoren boterhammen meegenomen, een met kipfilet en eentje met pindakaas
Tussendoor neem ik een banaan. Voor het avondeten schuiven  we aan bij mijn ouders. Mijn moeder heeft mijn witlofschotel uit de slowcooker klaargemaakt. Daarbij eten we een ham/kaas schnitzel.
‘s Avonds na het sporten neem ik nog een snack a jack met BBQ smaak.

Eetdagboekje

Woensdag

Als ontbijt ga ik vandaag voor een snelle boterham met filet americain. Daarna stap ik de auto in voor een afspraak. Hier snoep ik een stukje brownie. Of misschien waren het er wel 2.
Ik lunch in de auto met 2 boterhammen. Eentje met kipfilet en eentje met pindakaas.
Tussendoor eet ik 2 mini kokosmakronen die ik bij de verse muntthee met honing krijg. Daarna nog een kleine banaan in de auto terug naar huis.
We eten lekker makkelijk: rode kool uit de vriezer met aardappelen, 5 vissticks met een beetje mayo en ketchup, schaaltje yoghurt met roosvicee. Ik neem niets bij de thee.

Donderdag

Vandaag is een kookdag, en gekgenoeg vergeet ik dan vaak te eten tussendoor. Als ontbijt neem ik een volkoren cracker met filet americain en eentje met kaas. Tussendoor neem ik een appel en ik lunch met een receptje dat ik voor de blog kook. Wrap met spinazie, pompoen, kip en geitenkaas. ‘s Avonds eten we de spinaziequiche waarvan ik het recept gister deelde, plus een herfstsalade. Dit recept deel ik later nog met jullie.

Eetdagboekje

Vrijdag

Ik ontbijt weer met magere yoghurt, muesli en honing. In de auto richting IJmuiden eet ik een appeltje. Hier ben ik vandaag in verband met de aftrap van de Bewuste Visweek. Het is dus vis dat de klok slaat vandaag :) Ik proef sashimi van kingfish, gerookte haring, een gerechtje met scholrolletjes en burre blanco, coquille met burre blanc en limoen en zeebaars.
Ik heb een verse zeebaars mee naar huis gekregen, dus dit staat vanavond op het menu. We eten zeebaars uit de oven met citroen en knoflook, aardappelen met worteltjes en een wit wijntje er bij.
Na het eten gaan we nog even met de meiden naar de kermis in het dorp. Hier scoor ik zoete popcorn en later op de avond neem ik nog een handje chips.

Eetdagboekje

Zaterdag

Als ontbijt ga ik vandaag voor 2 volkoren crackers, eentje met filet americain en eentje met kipfilet.
Op verjaardag kan ik de slagroomtaart met aardbeien niet weerstaan, zo lekker vers van de bakker. Ik neem ook 2 handjes chips en een rolletje rookvlees met ei. Ik lunch met 1 zacht wit bolletje met rosbief en truffelmayo. Einde van de middag neem ik nog een paar handjes Bugles chips.
Vanavond eten we pizza van de ingrediënten die ik met de #foodpost heb ontvangen van Mister Kitchen. Ik blijf vanavond thuis en drink nog een wijntje.

Eetdagboekje

Zondag

We ontbijten met een harde bol, half belegd met filet americain en half kipsalade. We gaan naar sprookjeswonderland en hier komen we vrienden tegen. We doen een koppie (thee voor mij) en een roze koek. Thuis lunchen we met een kommetje verse tomatensoep en een harde bol.
Op de kermis eet ik ‘s middagas 1,5 oliebol, zo lekker! Daarna gaan we borrelen bij mijn ouders. Ik eet een handje chips en 2 toastjes. Als avondeten neem ik een broodje bal met curry en mayo en mini broodje Angus burger met kaas, ketchup en mayo.


Brenda Hoff
Brenda Hoff
Brenda is een lekkerbek en gek op pannenkoeken, chips en chocolade. Brenda's recepten zijn snel en toegankelijk, de makkelijke maaltijden hebben vaak een verrassende twist waardoor het net even anders is dan je gewend bent.
4 comments
  1. Hoi Brenda,
    Is dit dagboekje volgens een richtlijn om daadwerkelijk af te vallen? Ik kan het bijna niet geloven. Als ik zou eten wat jij gegeten hebt ( buiten dat ik zoveel niet op kan) dan zou ik echt in no time dichtgroeien! Hier aan kun je zien dat een dieet of richtlijn hoe je het ook maar noemen wilt, voor iedereen iets persoonlijks is. Dat je dus inderdaad niet zo maar het dieet van iemand anders kunt gebruiken als je af wilt vallen.
    Echt ik zou minder dan de helft moeten gebruiken denk ik. Daarom is het ook zo leuk om eens te lezen hoe anderen het nu doen mbt gezond eten en gewicht verliezen.
    Bij deze dus bedankt voor een kijkje in jouw eetdagboekje.
    Hartelijke groetjes en een kusje voor Fem en Jill.

    1. Hoi Marja, ten eerste: dit dagboekje is geen richtlijn om af te vallen. Dit is een dagboekje als ik normaal eet. Dus niet probeer te snoepen, zo eet ik fruit tussendoor en geen koek of chocolade. Mijn ervaring is dat ik hierdoor langzaam afval, en dat is prima voor mij. Binnen no time dichtgroeien vind ik onrespectvol en dat lijkt met dit menu ook echt niet aan de orde. Met een standaard dagmenu van yoghurt en muesli als ontbijt, 2x fruit tussendoor, 2 boterhammen als lunch en normale portie als avondeten groei je niet dicht. De oliebol, chips en taart had ik kunnen laten staan. Maar ik geniet te veel van lekker eten om dat niet te nemen. Jonathan geeft me tips en richtlijnen, zoals aanpassen van portiegrootte en het wijzen op bewustere keuzes.

  2. Wat heerlijk dit…. je bent een echt mens dat normaal eet!!! Een verademing. Dit is gewoon normaal eten, waardoor het idd wat langzamer gaat met afvallen. Maar zo kun je toch ook van al het lekkers eten wat er is. Gewoon je boeren verstand gebruiken zeggen wij. Ene keer iets minder en de andere keer iets meer ☺

  3. Dat lijkt me een heel normaal en gezond eetpatroon. Ik denk dat je zo beter af bent dan met diëten waar je ver onder de dagelijkse behoefte aan calorieën zakt. En het is ook belangrijk dat je jezelf af en toe iets gunt wat niet onder gezond zou vallen (zoals een oliebol). Lekker van blijven genieten en doen wat voor jou goed voelt!

Geef een reactie

Misschien vind je dit ook leuk