Ga naar de inhoud

Foodfoto’s | Weekend Texel – Eerste weekendje weg met z’n viertjes

Foodfoto’s! Vorige week gingen we voor het eerst met z’n viertjes een weekend weg. Op Texel beleefde we een heerlijk weekend. In dit artikel deel ik onze (food)foto’s met jullie, kijk snel mee!

Foodfoto’s Texel

Het is nog wel even wennen aan ons ‘nieuwe’ gezin van 4. Mijn verlof loopt op zijn einde en ik ga begin volgende maand weer echt aan het werk. Daarom was het extra fijn om nog even met z’n viertjes weg te gaan. Op uitnodiging van Landal GreenParks verbleven we op Texel, op het park Landal Sluftervallei. Een heerlijke plek in duinen.

Via Instagram heb ik veel leuke tips verzameld, we zijn er niet helemaal aan toe gekomen om alle tips op te volgen. Een weekend is kort, en we wilden ook lekker relaxen en niet te veel moeten. Daarbij was er op het park genoeg te doen, waardoor we eigenlijk ook niet weg hoefden. Kijk snel mee naar de foto’s!

Yes, daar zijn we! Op de boot. Voor Fem was een hele belevenis om met de auto op de boot te gaan. Jill kreeg er niet zoveel van mee, die lag lekker te slapen in de draagzak.

De draagzak is trouwens ideaal. De kinderwagen was geen optie, die zat volgepakt in de achterbak van de auto. Zo hoefde ik haar niet vast te houden, maar kon ze wel lekker mee.

Hier zie je Texel al liggen, het is een kort tochtje met de boot, met 20 minuten ben je er al.

En na ongeveer een half uurtje rijden komen we aan bij Landal Sluftervallei. Het park ligt bovenaan het eiland, bij natuurgebied de Slufter. Het park bevind zich in de duinen, en dit is zo mooi. Hierdoor kreeg ik direct een vakantiegevoel.

Alle faciliteiten vind je bij elkaar, zoals receptie, de (vernieuwde) Brasserie met terras, speeltuinen, zwembad, midgetgolf etc.

Dit is typisch iets voor mij: ik zorg er voor dat we genoeg eten bij ons hebben als we weg gaan 😉

Het huisje ziet er netjes uit, we verblijven in een kinderhuisje. Handig, want zo is er voor Jill bijvoorbeeld een ledikantje en commode met aankleedkussen aanwezig. Daarbij vind je ook spelletjes in het huisje, speeltjes voor in bad, kinderstoel, babybadje. En daarbij is het huisje ook veilig voor kinderen, er  zit zelfs een rekje om het gasfornuis.

Nadat we geïnstalleerd zijn pakken we meteen de auto om even naar het strand te gaan. Het is vandaag nog mooi weer, dus we willen hier alvast geweest zijn. Vanuit het park kun je ook heel goed wandelen naar het strand. Voor nu vonden we dat met Jill en Fem iets te ver, omdat het al later in de middag was en ook donker zou worden.

We rijden naar Kaap Noord, bij paal 33. Fem vind het geweldig om over het strand te rennen samen met papa.

Jill en ik doen het iets rustiger aan. Er staat hier ook veel wind!

Daarna gaan we bij Kaap Noord nog even wat drinken, en opwarmen. Voor Joost een Texels biertje, voor mij chocomel. Goede combinatie hé, zeker bij de bittergarnituur die we hier ook nog bij bestelden 😉

Omdat ik thuis al veel in de keuken sta is mijn doel om dat dit weekend niet te doen. We hebben trek in pizza. Eerst rijden we vanaf het strand naar een pizzaria in De Cocksdorp, echter blijkt deze in de winter pas om 18.00 uur open te gaan. Daar kunnen we niet op wachten daarom halen we lekker pizza bij de snackbar op het park.

Vakantie betekend ook spelletjes doen, na het eten doen we met Fem samen een spelletje. Zo leuk om te zien dat ze ouder wordt en ook steeds beter mee kan doen. Fem ligt hierna optijd in bed, en wij relaxen op bank, samen met Jill. Die vind het veel te gezellig om ‘s avonds wakker te zijn!

Morning! Onze tweede dag bij Landal. Joost en Fem halen verse broodjes bij de supermarkt.

En daarna gaan we zwemmen! Het zwembad is overzichtelijk, en er is genoeg te doen. Er is een glijbaan, stroomversnelling, bubbels en peuterbad. Ook is er ruimte om baantjes te zwemmen.

Jill is nu bijna 11 weken oud. Ik had verwacht dat het water voor haar te koud zou zijn, maar niets is minder waar. Het water is lekker op temperatuur, hierdoor houdt ze het goed vol. En ze vind het heerlijk, nu al een waterratje!

Na het zwemmen gaan de meiden naar bed, en ik ga zelf ook even lekker liggen. Het is tenslotte vakantie.

‘s Avonds hebben we gereserveerd bij de Brasserie. Dit is het restaurant op het park. Vorig jaar is de Brasserie vernieuwd en dat is goed te zien. Het ziet er modern uit en is erg sfeervol, een hele fijne plek voor lunch en diner maar ook een kopje koffie of borrel bij de haard.

Hi there! Ik vind het wel spannend om uit eten te gaan met baby. Het zit toch niet zo fijn als de baby onrustig is of huilt. Maar het ging vandaag super goed. Jill was rustig en heeft zelfs in de kinderwagen geslapen (ze was vast nog moe van het zwemmen).

En tegenover ons zitten deze twee <3

Zo leuk: voor de kinderen is er een kinderbuffet aanwezig. Hier mogen de kids zelf hun eten opscheppen.

Om 17.15 uur komt Bollo het buffet openen, samen met de kids. Fem vond dat wel een beetje spannend.

En hoe leuk is het om zelf je eten op te mogen scheppen?

Naast patatjes en snacks is er ook keuze uit groenten, poffertjes, pasta. Ook lagen er wraphapjes en fruitspiesjes. En als toetje mogen de kids zelf ijs scheppen en hierover verschillende sprinkels strooien.

En dit was het grote mensen eten. De Brasserie werkt veel met lokale producten van het eiland. Naast de kaart is er een streekmenu opgesteld. We startten met een proeverij uit de zee.

Joost deed er ook een bierproeverij met lokale biertjes bij 🙂 (het waren wel kleine glazen hoor)

En ik dronk deze avond mijn eerste wijntje na de zwangerschap. Voor Jill hadden we een flesje afgekolfde melk mee, dus ik kon er ook even extra van genieten. En hij smaakte heerlijk hoor!

Als hoofdgerecht gingen we allebei voor gestoofd lamsprocureur. Zo lekker!

Ik koos het toetje uit het menu, appeltaartijs met appelstroop. Erg lekker! Maar toch was ik jaloers op de Hemelse modder van Joost.

Wat een fijne avond, we waren er echt uit. Zo fijn om een goed restaurant op het park te hebben zodat je met de kids niet ver weg hoeft en lekker op het park kon blijven. Als het niet goed zou gaan waren we zo weer ‘thuis’.

Dit is zo fijn: ‘s morgens vroeg naar buiten om verse broodjes te halen.

Ik vroeg Joost gister om toastjes mee te nemen, volgens hem hadden ze dat daar niet. Maar ik vond dit. Natuurlijk hebben ze ook toastjes bij de parkshop.

Deze hinkelbaan hoort bij het kinderhuisje, het ligt in het paadje dat naar ons huisje loopt.

We waren van plan dit weekend nog naar de Bonte Belevenis te gaan. Hier kunnen de kids van alles zelf maken, en is een grote speeltuin. Echter was het niet zo lekker weer, en denk ik dat Fem nog iets te klein was om zelf van alles te maken. Met Jill was het ook niet zo handig om met regen veel buiten te zijn. Dus bleven we op het park. Met Fem ging ik een rondje wandelen en we kwamen van alles tegen.

Naast vakantiehuisjes kun je op dit park ook stacaravans huren, kampeerplekken en safaritenten. Vooral bij de camping zit je midden in de duinen. Check hoe mooi dit is! Hier wil je toch zijn in de zomer?

Fem en ik ontdekte ook deze toren.

Vanaf de toren heb je prachtig uitzicht over het park en de omgeving.

#selfie Zoals je ziet was het wel koud hierboven.

Naast de uitkijktoren vonden we een waterspeelplaats met veel zand. Fem dacht zelfs dat we weer op het strand waren. Ook handig: hier ligt een grote bak waar schepjes en emmertje etc inzitten.

Bij thuiskomst had Joost soep gemaakt.

En stokbroodjes met kruidenboter en kaas uit de oven. Is er  toch nog gekookt dit weekend 😉

Luxe: ‘s Middags in bad gaan.

Na de middagslaapjes gingen we er weer op uit. Naar het bos deze keer.

We liepen het Sommeltjespad. Een leuk pad van 1,5 km lang wat speciaal voor kinderen is.

Langs de route kom je allemaal beschilderde stenen tegen.

Al zeg de baby daar weinig van, Jill was knock-out.

#familieportret 🙂

Na de boswandeling wilden we pannenkoeken eten. Via de tips die jullie me via Instagram gaven kwamen we bij Catharinahoeve terecht. Een pannenkoekenboerderij met buiten een grote speeltuin, en een speelzolder. Fem vermaakte zich uitstekend op de speelzolder.

En de pannenkoeken waren ook goed! Joost en ik gingen beide voor de Skuum spektakel pannenkoek. Dit is een pannenkoek van Texelse Skuumkoppe beslag, gekarameliseerde appel, spek en Texelse boerenkaas. Een aanrader! En de pannenkoek had zelfs de vorm van het eiland Texel.

Zo zaten we er bij.

Daarna op de bank met Boer zoekt vrouw, thee, chocolade en een slapend moppie. #genieten

Maandag, ons laatste ontbijtje voor we naar huis gingen.

Al gingen we eerst nog even langs het zwembad.

En op weg naar de auto kwamen we ook Bollo nog tegen! Hoe schattig is dit? <3

Voor we naar de boot gingen reden we nog even om naar Bakkerij Timmer voor Hongerpunt. Ik had gehoord dat ik dit echt moest proeven. Deze bakkerij is de enige in Nederland waar ze Hongerpunt nog maken. Het is een zoete (machtige) koek, gemaakt van alle soort gebak en speculaaskruiden.

Dit weekend verbleven we op uitnodiging van Landal GreenParks, lees mijn disclaimer.