Healthy pancakes for breakfast!

Healthy pancakes, Bananen pannenkoekjesJa! Je leest het goed! Vandaag geef ik je een suggestie voor een gezond ontbijtje, mét bananen pannenkoekjes! Op Misslipgloss.nl zag ik deze pannenkoekjes voorbij komen. Als pannenkoeken-fan dacht ik meteen: die wil ik ook!
Toen had ik nog niet gezien dat deze pannenkoekjes redelijk gezonde ingrediënten bevat. Namelijk ei en banaan. Dat is mooi meegenomen. Nog een extra reden om de healthy pancakes zo snel mogelijk te maken!

Healthy pancakes, Bananen pannenkoekjes

Sinds ik de pannenkoekjes eenmaal in mijn hoofd had, kom ik ze overal tegen.  Ook bij Pauline van Uit Paulines keuken. Pauline is ook pannenkoekenfan, haar tip om bakpoeder aan de pannenkoekjes te voegen neem ik dan ook graag mee. Hierdoor worden de pannenkoekjes lekker luchtig.

Waar wacht je nog op? Maak snel deze heerlijke, makkelijke, gezonde, lekkere pannenkoekjes!

Healthy banana pancakes, bananen pannenkoekjes

Healthy Pancakes – Bananen Pannenkoekjes

Healthy pancakes for breakfast!

Ingrediënten

  • 2 eieren
  • 1 banaan
  • 1 theelepel bakpoeder

Bereiding

  • Snijd de banaan in stukjes en mix dit samen met de eieren fijn en luchtig. Voeg het bakpoeder toe, mix dit nog even goed door het banaan-eimengsel.
  • Verhit een boter of olie in een koekenpan, bak de pannenkoekjes aan beide kanten bruin. Zorg ervoor dat je het vuur niet te hoog zet, de pannenkoekjes verkleuren snel.
  • Door de banaan zijn de pannenkoekjes zoet van zichzelf. Eventueel kun je dit eten met een beetje poedersuiker, honing of stroop.
Pin dit recept
Afdrukken

Bron: Misslipgloss, Uit Paulines Keuken


Brenda Hoff
Brenda Hoff
Brenda is een lekkerbek en gek op pannenkoeken, chips en chocolade. Brenda's recepten zijn snel en toegankelijk, de makkelijke maaltijden hebben vaak een verrassende twist waardoor het net even anders is dan je gewend bent.
7 comments
  1. Lekker! Ik heb deze pannenkoekjes (of eigenlijk 1 grote) net gemaakt. Heb er meer smaak aan toegevoegd met fijngemalen kokosvlokken en een handje zonnebloempitjes. Vult goed!

  2. Ik doe er nog vier eetlepels havermoutvlokken bij, dan heb je een heerlijk ontbijt en tot 12uur zeker geen trek. Ik neem 1 banaan, 1 ei en de havermoutvlokken. Heerlijk.

Geef een reactie

Misschien vind je dit ook leuk