Healthy Green Pizza

Ik heb pizza gebakken… Ziet deze pizza er niet ontzettend lekker (en gezond) uit?

Daarom heb ik de pizza omgedoopt tot de

HEALTHY GREEN PIZZA!

Of het ook echt super gezond is? Ik denk het eigenlijk niet.. maar het is beter dan een pizza met salami dat druipt van het vet. Toch?

Wil je deze heerlijke pizza ook maken? Laten we beginnen!

De ingrediënten heb ik er alvast bijgepakt.

Ik heb bewust gekozen voor plakken mozzarella uit een pakje. De vorige keer heb ik bollen mozzarella gebruikt, hier kwam na het bakken veel vocht uit vrij. Om dit te voorkomen heb ik deze plakken geprobeerd. En dat is goed uitgepakt! De pizza was niet vochtig.

Voor de bodem heb ik pizzadeeg mix gebruikt. Ooit wil ik het deeg helemaal zelf maken. (Ja, ook al. Ik wil nu ineens alles zelf maken ;-))
Ik vond dit een prima tussenstap. De keren hiervoor heb ik namelijk kant-en-klaar deeg uit de koeling gebruikt.

Door de randen van de pizza om te vouwen krijg je knapperige korstjes.

Dit deeg is erg lekker, de bodem wordt niet te dik, en niet te dun. (vind ik)

Voor de saus heb ik tomatenblokjes en ui gebruikt. Even zachtjes laten borrelen in een pannetje..

De bodem beleg je voor deze Healthy Green Pizza met de tomatensaus, pesto, mozzarella, champignons en tomaatjes

Na ±25 minuten in de oven op 200°C (hetelucht) is de pizza klaar.

Om de pizza green en nog healthier te maken beleg je hem nadat hij in de oven is geweest met geitenkaas, avocado en rucola.

Ik heb smeerbare geitenkaas gebruikt, natuurlijk kun je ook andere soorten geitenkaas gebruiken.

Wat ik vergeten ben, maar de volgende keer wel doe:
de avocado en rucola even aanmaken met een beetje olijfolie, peper en zout.

Tadaaa daar is ie: jouw eigen Green Healthy Pizza!

Smullen maar!

Green Healthy Pizza: HET recept!

Ingrediënten voor 2 personen:

  • pizza deeg (Ik heb een pak genomen)
  • blik tomatenblokjes
  • ui
  • halve avocado
  • Cherry tomaatjes
  • mozzarella
  • geitenkaas
  • rucola
  • pesto
  • peper
  • zout

Bereiding:

Bereid het pizzadeeg volgens de verpakking of het recept.

Verwarm de oven voor op  200°C  graden. (check even op welke temperatuur het deeg gebakken moet worden, dit kan per type deeg verschillen)

Snipper de ui. Verwarm de tomatenbokjes in een pannetje, voeg de gesnipperde ui hierbij.
Strooi hier een beetje peper en zout over. Roer dit door en laat even pruttelen.

Snijd ondertussen de champignons in plakjes, halveer de Cherry tomaatjes en snijd de avocado in blokjes.

Rol (of trek) het deeg uit zodat het op de bakplaat past. Rol de randen van het deeg iets omhoog zodat je pizza straks opstaande randen heeft.
Bestrijk het deeg met de tomatensaus, verdeel hierover kwakjes pesto. (zoveel als je zelf wilt)
Verdeel de plakken mozzarella hierover. Beleg dit met plakjes champignons en de gehalveerde Cherry tomaatjes.

Bak de pizza 25 minuten in de oven.

Haal de pizza uit de oven en verdeel de geitenkaas, avocado en rucola er over.

Dan is het nu tijd om te smullen!

 ———————————————
Op de hoogte blijven? Volg mijn blog via FacebookTwitter of Bloglovin
Op Instagram (username @brendakookt) komen de lekkerste foodfoto’s voorbij!


Brenda Hoff
Brenda Hoff
Brenda is een lekkerbek en gek op pannenkoeken, chips en chocolade. Brenda's recepten zijn snel en toegankelijk, de makkelijke maaltijden hebben vaak een verrassende twist waardoor het net even anders is dan je gewend bent.
3 comments

Geef een reactie

Misschien vind je dit ook leuk